picjumbo — totally free images for your commercial & personal works

Jaký byl rok 2015?

Publikoval Viktor Hanáček dne 2. Leden 2016

Opět nastal čas ohlédnout se za uplynulým rokem, tentokrát už po páté. Píšu si je pro sebe už od roku 2011 a jednoduše věřím, že několik málo z vás zaujmou, inspirují nebo namotivují k pořádným výsledkům. Chci ukázat, že je možné si jít za svými sny a když se to dělá správně, opravdu se jich může dosáhnout.

Jaký byl rok 2014? / Jaký byl rok 2013? / Jaký byl rok 2012? / Jaký byl rok 2011?

Tento rok byl ve jménu pouze dvou projektů: picjumbo & FRESHJAM. Asi je nemusím nijak zvlášť představovat, picjumbo je fotobanka s fotkami zdarma a FRESHJAM je český internetový lifestyle magazín. Rozdíl je v tom, že jeden projekt vydělává, druhý je v mínusu. Co teď?

800

Všechny mé projekty jsou one-man-show, nikoho nezaměstnávám, nikdo pro mě nepracuje. Být na to sám má jednu nevýhodu: jste na to sám. A já sám už na to nestačím a úspěch těchto dvou projektů tím vlastně brzdím. Proto jsem se rozhodl k vcelku zásadnímu kroku: ke konci roku jsem navázal spolupráci s brněnským Uniferem a společně bychom měli vymyslet, kam tyto dva projekty (hlavně FRESHJAM) směřovat.

Kdybych chtěl pohodlný život a myslel jen na své pohodlí, nechám vše tak a budu si užívat peněz a budu jen doufat, ať to vydrží co nejdéle. Jenže tohle já nechci. Chci, aby každá vydělaná koruna vydělala další korunu, aby picjumbo pořád neuvěřitelným tempem rostlo, aby lidé pořád posílali ty emaily a tweety, jak picjumbo milují a aby se těšili na každou novou fotku. Chci, aby to stálo za to.

picjumbo

Picjumbu se neuvěřitelně dařilo. Až bych nevěřil, kam to všechno můžu dostat, jakých met dosáhnout a že si díky tomu mohu plnit sny. Letos picjumbo oslavilo druhý rok a za rok 2015 dosáhlo následujícího: 17 378 438+ zobrazených stránek, 1 876 110+ stažených fotek (což je asi 15 terabajtů dat a 5000+ stažení denně) a celkem se na picjumbo podívalo 2 088 555 lidí. Pro představu, za první rok se stáhlo cca 750 000 fotek, letos o milion víc. V PREMIUM členství se aktuálně drží okolo 300 členů a celkově už jich bylo okolo tisíce. Emailový newsletter chodí už 60 tisícům lidí a po mailu mi bylo za picjumbo nabídnuto v přepočtu 1,5 milionu Kč.

To byla čísla, k dalším zajímavostem určitě patří to, že čím dál víc vidím své fotky i na českém internetu a hodně si picjumbo oblíbil magazín FirstClass.cz. Velký úspěch u lidí má nový All in One balíček, kdy si za pár dolarů stáhnete přes 600 fotek a nemusíte je stahovat jednu po druhé. Jsem velice rád, že picjumbo inspiruje i světové firmy a že kluci ze Source udělali pro picjumbo super plugin do Photoshopu, tak super, že během roku uvedlo vlastní plugin i Adobe pro svoji vlastní (placenou) databázi fotek Adobe Stock :) Ale není to jediná ‘podobná‘ věc, ostatní free fotobanky už stihli zkopírovat jak PREMIUM členství, All in One balíček, tak části designu nebo texty (a to jich tam ani moc není). Dokonce mi napsal zákazník konkurence, že mu nefunguje produkt — on si to tak moc spletl, že si myslel, že si to koupil ode mě. Ale jakmile vás kopírují, děláte to správně.

Picjumbo mi ukázalo svůj obrovský potenciál a já se ho v roce 2016 budu snažit maximálně naplnit. Už to není jen web, je to pracovní nástroj, který během roku pomohl (snad) více než 2 milionům lidí.

Toto jsou nejstahovanější fotky roku 2015:

  1. Entrepreneur Working on his MacBook
  2. Workspace Desk from Above
  3. Using iPhone 6 on Business Meeting
  4. Business/Office Morning Coffee
  5. White Workspace with MacBook
  6. Colorful Night Bokeh
  7. Lazy Morning Programming in A Bed

happy-new-year-2016-collection

A toto jsou čtyři fotky, které jsou v PREMIUM balíčku ‘Happy New Year 2016’ a kterým jsme otevřeli nový rok. Doufám, že jde vidět nějaký pokrok, chci přinést ty nejlepší fotografie a ještě víc se soustředit na kvalitu.

FRESHJAM

Špatné. Sám to dělat nemůžu, tady je potřeba parta nadšených lidí. Během roku jsem to hodně opustil, byly celkem čtyři měsíce, kdy nepřibyl ani jeden článek. Věnoval jsem se picjumbu. Nejvíc mě štve, že když napíšete článek a nasdílíte ho na Facebook, ten odkaz z 5 tisíc lidí uvidí tak 50 lidí, dokud nezplatíte za reklamu. A kolik jich klikne? Deset? Ani se nepodařilo vymyslet, jak z toho smysluplně vytáhnout peníze. Prostě se na to musí jít jinak, jen ještě nevím jak. Nechci dělat bulvár, chci dělat věci, co lidi budou milovat. A když vidím tento obrázek, tak se mi to prostě zabalit nechce…

FJ Lifestyle

Jak často se psaly články se můžete podívat tady. Prostě bída.

Screen Shot 2015-12-30 at 16.27.14

Nicméně mělo by se to zlomit tento rok. Společně s týmem z Uniferu bychom měli vymyslet, kterým směrem se bude FJ ubírat. Na jednu stranu se toho vzdávat nechci, přecejen už to nějak začalo, nějak to vypadá, něco to má za sebou, ale zadarmo to prostě udržitelné není. Dokonce už mám na jaro vytvořenou FJ Lifestyle kolekci: originální snapbacky, tašky, batohy. Tak držte palce, ať se rozhodneme správně.

HNCK6457_export2k

Finance

Ani bych o nich nepsal, ale podařilo se mi splnit (pro mě tehdy obrovský) cíl daný v minulém shrnutí a to obrat 300 tisíc měsíčně. Zároveň i všechny další měsíce byly šestimístné, trošku problém ale byl, že některé měsíce měly zároveň i šestimístné náklady. Žádná krizovka se ale nikdy nekonala a vypadá to, že cashflow je nastaveno správně.

Osobní

Pomalinku a jistě se překonávám a učím se cestovat. Nevím proč, ale dělá mi to problém a z této komfortní zóny se pořád nemůžu dostat. Nicméně jdu proti tomu a letos jsme si dali letní a zimní Vysoké Tatry, dvakrát Chorvatsko a jednou Benátky, už podruhé. Cestovat se naučit musím — prostě kvůli fotkám. I díky tomu se mění mé cíle, tak jako mě nechávala Amerika naprosto klidným, teď bych vcelku rád navštívil Kalifornii (z velké části za to může GTA V).

viktorhanacek-instagram-2015

Během roku jsme se opět přestěhovali, z 2+kk do 4+kk, takže tu mám konečně jak svoji pracovnu, tak místnost pro studio, do jehož tvoření se vrhnu na začátku roku. Původně jsem přemýšlel o kanceláři, ale to s mojí workoholickou povahou nešlo dohromady.

Mé tělo, můj chrám. Mám radost z toho, že jsem přestal pít mléko, omezil jsem bílé pečivo a piju jen obyčejnou vodu (a někdy Seraf :)). Tím tělo nezatěžuji a může mi dávat právě tyto výsledky. Taky jsem začal pravidelně chodit do sauny, naopak jsem zase nevydržel chodit pravidelně do fitka. Ale já to zas otočím.

Myslím ve velkém. Picjumbo změnilo během roku mé myšlení — už to nemůžu brát jako webovku s fotkama. Už to musím brát jako firmu, která má obrovský potenciál, která může mít milionové zisky a která tak trochu mění svět. Už se nemůžu ohlížet na názor druhých, už nemůžu řešit co si kdo myslí, už se nemůžu flákat. Toto je šance, ze které musím vytěžit maximum.

Koníček: auta

Od 18 let jsem naprosto propadl autům a díky picjumbu jsem si mohl splnit sen, který na začátku vypadal absolutně neuvěřitelně. Ti, co mě sledují na instagramu už to ví — pořídil jsem si totiž krom X6 svůj první supersport, Audi R8. Výkon 420 koní, motor uprostřed s objemem 4,2 litru a náhon na všechna kola. Jsem požitkář a tady je každé nastartování zážitek, nemůžu se dočkat letních výletů. Mé BMW e93 je na prodej.

Cíle do dalšího roku

Jednoduše zvyšovat laťku. Nehodlám polevit a do picjumba dám naprosto všechno. Když jsem to dostal sem, znamená to, že to můžu dostat mnohem dál. Věřím v to. Plánuji si koupit druhý menší foťák (protože tahat všude 4kg zrcadlovku není úplně ono), konkrétně Panasonic GM1 + 20 mm f/1,7, zařídit si studio a i celkově bych teď rád investoval zpět do picjumba — reklama, promo, partnerství, PR atp. Určitě chci na PJ rozjet blog, ukázat lidem zákulisí a víc je vtáhnout do děje. To například znamená potřebu lepší angličtiny, takže i tu musím doladit.

Je potřeba zapracovat na marketingu a vytvořit okolo toho auru jako má Pandora, Redbull nebo Apple. To jsou mistři marketingu. A já se chci učit od těch nejlepších. Za tento rok jsem měl k přečtení asi 15 knih. Nepřečetl jsem ani jednu. A to bych chtěl změnit. Jsem dříč a neumím si najít čas na konzumaci obsahu, jsem posedlý jeho tvořením. V hlavě mám už dost dlouhou dobu myšlenku napsat o celé této cestě knihu (minimálně ebook). Teď ale budu rád, když přečtu ty, které tu mám nachystané.

V číslech bych chtěl zdvojnásobit návštěvnost picjumba, aktuálně jsem na cca 44 tisících views denně v pracovních dnech, rád bych dosáhl 100 tisíc. Zdvojnásobit chci i počet picjumbo PREMIUM členů, aktálně jich je okolo 300 a líbilo by se mi jich mít 600+, ale 1 000 je taky hezké číslo a věřím, že ne nemožné. Bude to jízda.

Děkuji

Už dost dlouho se řídím heslem přej a bude ti přáno. Nebojte se snít ve velkém, ono se to totiž může doopravdy splnit. Úplně nejhorší brzdou jakýchkoliv snů je přemýšlet nad tím, co by na to řeklo vaše okolí. Jenže vaše okolí si bude vždycky něco myslet, hrajte pro sebe, nehrajte pro potlesk, nedávejte váš úspěch do rukou publika. Buďte prostě jen lepší než včera.

2015 byl skvělý rok. Jsem vděčný za život, za rodinu, za každého pravého přítele, za skvělou přítelkyni, za jakoukoliv podporu a za všechny věci, které mě posouvají vpřed a dávají mi možnost tvořit to, co tady tvořím.

Děkuji za vše a ať se nám všem daří ještě víc než v roce 2015!

Jít si houževnatě za svým, jenom tak se vítězí!

PS: Během roku mi došlo pár emailů, kdy se lidé ptali na radu do začátku nebo jak jsem to vlastně dokázal. Ono ta všechna klišé typu dejte do toho srdce budou možná tak trochu pravda — picjumbo totiž vzniklo jako vedlejší projekt, na začátku nebylo cílem vydělávat nějaké velké peníze, na začátku byla touha pomoct lidem, zjednodušit jim práci, ušetřit jim čas, nervy a dát do toho kus sebe. Kus srdce. A ono to opravdu zafungovalo…

Autorem tohoto článku je Viktor Hanáček Viktor Hanáček
Jsem webdesigner, sem tam fotograf a píšu tento blog. Jsem požitkář, miluji hezké věci a táhne mě to k minimalismu. Několik let se věnuji kompletní tvorbě webových stránek, focení a podnikání na internetu. Mrkněte na mé portfolio nebo můj projekt picjumbo.com. Sledovat mě můžete také na Twitteru nebo Facebooku.