Proč lidé nechodí na můj web?

Publikoval Viktor Hanáček dne 24. srpna 2013

Pravděpodobně otázka, která běží hlavami spoustě lidí, kteří s webem buď začínají a nebo už začali a stále návštěvníci ne a ne na web přijít. Mně, jakožto webotvůrce, který spravuje několik klientských webů, se otázka jak zvýšit návštěvnost týká skoro denně.

Pokusím se sepsat faktory, které jsou podle mě hlavními příčinami málo navštěvovaného webu. Pro někoho to budou základní pravidla, pro jiné to bude mít efekt objevu Ameriky.

Králem je vždycky obsah.

Pokud není obsah, nebudou návštěvníci. Logicky, šli byste na web, kde nic není? Nešli. Proto mějte vždy na prvním místě kvalitu obsahu. Ať už je to fotoblog, eshop nebo web servisu, pokud nebude mít návštěvník kvalitní obsah, odejde. A nemusí jít jen o obsah článku, stejně důležitá je třeba i přehlednost ceníku nebo správně rozvržené menu a jeho obsah. Lidé jsou pohodlní, nenuťte je přemýšlet.

Pište, co lidé hledají

Tím nechci říct, abyste psali o vašem novém fotoaparátu nebo pokroku v podnikání a dali tomu nadpis „Iveta Bartošová je v nemocnici“. Pište o tom, o čem psát chcete a přemýšlejte u toho, jak to mohou lidé najít. Lidé hledají přes vyhledávače, a pokud napíšete slova, která by mohli lidi zajímat, určitě vám to nějakého návštěníka přinese.

Pište pravidelně

Pořád píšu o tom, že máte psát. Ale nemusíte přímo psát. Pokud máte videoblog nebo fotoblog, budete místo pravidelného psaní přidávat fotografie, případně videa. Konkrétně tady je ale potřeba zmínit, že vyhledávače neumí číst ani videa, ani fotografie. Pokud chcete, aby se lidé podívali například na náčrtek nějakého návrhu, je dobré jej popsat, aby o něm vyhledávače věděli.

Proč pravidelně? Návštěvníci vašeho webu se dělí na nové a vracející se. Pokud se novému návštěvníkovi bude váš web líbit, přidá si vás do oblíbených, nebo udělá jinou podobnou akci (přidá si vás na Twitteru, Facebooku apod.). Jaký důvod bude mít k tomu, aby se znovu na váš web vrátil? Vrátí se jedině tehdy, pokud bude vědět, že na vašem webu najde něco nového. Právě proto je potřeba se o web starat, potažmo vytvářet stále nový obsah.

Dejte o sobě vědět

Ví o vás lidé? Pokud jste firma, je skoro nutnost zaregistrovat váš web do největších katalogů. Zlaté stránky, Firmy.cz, Google Maps a další. Ze statistik vím, že to klientům pomáhá. Pomůže to určitě i vám.

Máte kamaráda, známé nebo obchodní partnery, kteří mají vlastní web? Co takhle je kontaktovat a požádat je o výpomoc ve formě výměny odkazu nebo reklamního baneru? Pokud je jejich web alespoň trochu navštěvovaný, pomůže vám to.

Potom už jen odkaz tlačit, kde to jde — vaše Facebook stránka, váš Twitter profil, Google+ apod. Zkusit můžete i různé linkovací služby, například linkuj.cz. Potom se můžete zamyslet, komu by váš článek (nebo web, cokoli) mohl pomoci — pokud například budete prodávat autovoňavky, nebude od věci nabídnout váš produkt přímo v jednotlivých auto fórech.

Vytvářejte obecenstvo

Obecenstvo jsou lidé, kteří vás nějakým způsobem sledují — ať už je to vaše webová stránka v jejich složce „Oblíbené“, nebo sledovaní vaší stránky na Facebooku nebo účtu na Twitteru, vždy se dozví o tom, že je něco nového. Ideálním příkladem je Facebook: jakmile něco uveřejníte na svůj profil, je hodně velká pravděpodobnost, že se na to lidé, kteří vás sledují, podívají. Prostě se jim to krásně objeví před očima.

Čím je toto publikum větší, tím větší šance prokliku na váš web. Všechny tyto věci jsou napříč propojené — bez kvalitního obsahu nebude obecenstvo, bez obecenstva nebude návštěvnost, bez pravidelného obsahu nebudou vracející se návštěvníci hledající nový obsah.

Není to žádná věda, stačí nad tím jenom přemýšlet. Přece jen je každý web na internetu jako jehla v kupce sena, proto je potřeba k tomu takto přistupovat a návštěvníkům k vám trochu pomoci.

Štítky: ,