Projekt picjumbo po měsíci provozu v číslech
Dnes je to přesně měsíc a tři dny, kdy jsem spustil free verzi projektu picjumbo.com. Picjumbo mělo být zprvu placené ve formě $1.99 za fotku přes PayPal, nicméně po pár dnech a dvou prodaných fotkách jsem si řekl, že by to chtělo „jako vo trochu větší vobjem“, tak jsem to vypl, navrhl nový design a spustil to jako free.
Sliboval jsem si od toho větší oblíbenost, trochu viralitu a především chod bez nutnosti placené propagace. Řekl bych, že se to povedlo.
Velkým zjištěním u tohoto projektu pro mě bylo, jak moc jsou lidé ochotní vložit svůj email k tomu, abyste je informovali o spuštění, příp. o novinkách. Myslel jsem, že nikdo nebude mít zájem. Dokonce jsem to pole s tlačítkem ani nestyloval a nechal ho na stránce „Coming soon/Připravujeme“ jen tak. A už tehdy se jich přihlásilo docela dost, to mě přimělo jej zakomponovat i do webu a dnes je příjemců denního newsletteru přes 200.
Co mě ale dostalo, tak byla nabídka od jednoho z největších webdesign magazínů o odkup projektu v té formě, že web bude jejich a oni mě budou měsíčně platit za přidávání fotek. Měsíční částka byla celkem hezká, ale po týdnu provozu se mi nechtělo se projektu vzdádat, tak jsem to plný rozpačitých dojmů odmítl.
Ale pojďme k číslům a statistikám, ty já rád.
Stav od dne spuštění 3. 11. k 6. 12. 2013:
Počet dostupných fotek: 45
Stažených fotek: 10 343
Přeneseno dat: 113,75 GB (poskytovatel musí mít radost)
Celkem zobrazení: 94 165
Celkem návštěv: 18 421
Rekord zobrazení za hodinu: 1 377 (jeden komentář na Dribbble)
Rekord zobrazení za den: 13 697 (freebie na WebdesignerDepot)
Dobrovolné dary: 0,1 BTC, $30
Zájem o reklamu: 3 (prodaných 0)
Odběratelů emailů: 265
Twitter sledující: 340
Nejaktivnější země: 1. USA, 2. Francie, 3. Česká Republika, 4. Španělsko, …
Nejpopulárnější fotky: 1. iPhone 4S with Brown Diary, 2. Silver Pen with a Diary, 3. Dreamy Grain Field
To vše bez jediné placené reklamy, což bylo mým cílem. Myslím, že to jsou rozhodně slušná čísla na to, že jde o prvních třicet+ dní a že jsem do toho nedal přímo žádné peníze (kromě hostingu a domény). Jen svůj čas (WordPress řešení, návrh grafiky, focení fotek).
Naopak po překlopení z placené verze na free verzi bylo opačnou stránkou věci to, že jsem dostal dva maily o tom, že kde jsou fotky, že si je zrovna chtěli koupit (free verze totiž začla jen s 10-ti fotkami). Z druhého zájemce nebylo nic, první koupil všechny mé foto balíky z Creative Marketu.
A co je cílem? Vlastně přesně nevím, rozhodně chci aby picjumbo bylo pro designery první místo, kam si půjdou pro abstraktní fotky pro své šablony, aplikace, pozadí atp. Takže cílem je zatím prostě růst, rozšiřovat povědomí a v blízké době samozřejmě i monetizovat prodejem reklam apod.
Detailnější příběh, informace, případně i další věci okolo picjumba a focení obecně, se můžete dovědět v rozhovoru se mnou „Viktor Hanáček: Nabízím fotky ke stažení zdarma. Nejsem sám, ale chci být nejlepší“ na serveru MladyPodnikatel.cz.