6 „WOW“ postřehů pro vaše lepší podnikání
Jelikož se — konečně — z mého webového podnikání stává fulltime, je třeba stále posunovat vzdělání na vyšší level, čerpat inspiraci a motivovat se. A proto jsem po pražském WordCampu navštívil pětihodinový informacemi nadupaný JsmeMarketing pod taktovkou Jindry Fáborského v Olomouci. A udělal jsem fakt dobře.
O konferenci se docela detailně rozepsal Jirka Rostecký, já bych jen rád zmínil několik „oči otevírajících“ věcí, které byly zmíněny.
Ty nejlepší firmy se stále ptají na spokojenost zákazníků.
Jak je to možné? Proč se kvalitou a službami oplývající StudentAgency stále ptá na spokojenost a České Dráhy spíš ne?
Fakt musíte mít twittery, facebooky a blogy k tomu, abyste podnikali? Není někdy lepší tento čas investovat do zlepšování produktu?!
ANO! Tesat do kamene! Přesně tohle já neumím. Už několikrát jsem si říkal, že místo těch x hodin investovaných do napsání článku jsem si mohl rozpracovat třeba klientův web aktualizovat portfolio/naučit se něco nového. Ale nejde to, člověk tak nějak cítí, že tohle je správné a jen těžko se jde proti tomu.
Potřebujete pračku?
Většina lidí řekne, že ano.
Ale lidé potřebují čisté prádlo. Ne pračku.
Neustálý problém klientů, že si myslí, že ví, co chtějí. Ale přitom vlastně chtějí něco úplně jiného. No a na nás je zjistit, co doopravdy chtějí, dodat jim to a vysvětlit, proč chtějí právě tohle. A to je to nejtěžší. Typicky (ne z mé zkušenosti) „Nejsou prodeje, potřebujeme nový web.“
Fakt je na vizitkách potřeba „tel.:“, „email:“ nebo psč?!
Fakt to na vizitkách musí být? Lidi přece nejsou blbí, aby nepoznali telefon, email nebo aby vám podle vizitky posílali dopis. Přemýšlejte nad detaily.
Firma vyroste jen tak, jak vyroste její „šéf“.
Toto Magdalena Čevelová neřekla přesně takto, ale naznačila nám to — tak, že pokud něco neumí šéf, např. ovládat Facebook, nebude na Facebooku prosperovat ani jeho firma/podnikání. Proto je potřeba stále koukat okolo, čím vším člověk může své podnikání podpořit, nebo zda mu s tím někdo nemůže pomoci (outsourcing) apod.
„Csss, jeho to baví a ještě si za to řekne peníze.“
Taková drzost, že? Nejhorší názor. O to víc by o něm lidé měli vědět. A nebát se toho. Takto začal každý byznys — ať už to byl Baťa s botama nebo Jančura s autobusy. Na začátku byla vášeň, nyní je z toho byznys. Deal with it!
Tyto všechny postřehy pocházejí od řečníků Adama Hazdry, Magdy Čevelové, Miroslava Krále a Karla Mindless Novotného. Díky za ně. Šel bych znovu.