V podnikání jsem ještě malý pán
Aneb příběh o tom, jak jsem vzdal projekt, který teď prosperuje. Ano, dealjumbo.com byl můj první projekt, který jsem se snažil rozjet a kde jsem měl větší ambice, než jaké se ukázaly jako reálné.
Jednalo se o server, který nabízel různé věci pro grafické designéry, webdesignéry atp. s obrovskou slevou po omezenou dobu. Takové nabídky jsem ale udělal jen dvě. Nebo vlastně jen jednu. Tu velkou, kde jsem dal dohromady práce několika kluků z ČR/SK, a ta druhá, kdy už jsem to vzdával, takže už jsem tam dal jen balík svých fotek. Přitom si projekt vedl ‚docela‘ dobře, konverzní poměr byl přes 0,4 %, ale na web jsem nebyl schopný dostat více lidí. Obrat byl asi 13 tisíc korun za 10 dní, což bylo na tento projekt sakra málo.
Jelikož jsem v tu chvíli po dvou vyčerpávajících týdnech opouštěl vysokou, díky tomu další dva měsíce doháněl zakázky pro své klienty a zároveň jsem spouštěl picjumbo.com, nemohl jsem si dovolit věnovat tomuto projektu dostatek času. Prostě špatné načasování. Takže se s projektem nic nedělo a já pracoval na jiných věcech.
Po pár měsících se ozval jeden kamarád, říkejme mu třeba Petr, který o tento server v únoru projevil zájem. Domluvili jsme se, za dvacet tisíc jsem mu celé dealjumbo.com prodal a Petr se pustil do práce.
Jaký je výsledek jeho práce po třech měsících? Buďme konkrétní, Petr dokázal web dostatečně zpropagovat, udělat různé akce a za tři měsíce vytvořil obrat přes 250 000 korun. Pokud prodává své věci, jde všechen výdělek Petrovi, pokud prodává práce jiných, většinou si zisk dělí na polovinu.
To znamená dvě věci: pokud člověk věci fláká, nebudou mu dělat žádné peníze; pokud je člověk schopný dostatečně chytře a intenzivně pracovat, může mu jeden skromný web dělat 80 tisíc měsíčně one-man-show. Jelikož Petr v té době „neměl moc do čeho píchnout“, bylo dealjumbo super příležitost, kde zatnout zuby, tvrdě máknout a pak už jen sklízet zasazené ovoce.
Dobrá práce!
Pro mě samotného to znamená jednu věc: že jsem udělal projekt, který nebyl ztracený. Který byl na dobré cestě, ale já sám jsem nebyl schopný s ním pohnout. Problém byl v té době ve mně, spousta klientských zakázek a picjumbo mi nedovolili se soustředit ještě na dealjumbo. Petr ale ukázal, že projekt funguje, což je jasný signál k tomu to příště nevzdat!
NIKDY NEŘÍKEJTE, ŽE NĚCO NEJDE. PROTOŽE PŘIJDE PETR A VYDĚLÁ NA TOM STATISÍCE!